28.7.2013

HOW I TAKE & EDIT MY PHOTOS ♡ PART I

Ette tiedäkkään kuinka kauan mulla on oikein ollut tää postaus mielessä. Ideana on siis, että näytän teille miten otan kuvani & editoin ne. Tästä postauksesta olisi tullut muuten aika pitkä, joten aattelin jakaa tän kahteen osaan. Tän postauksen aihe on siis kuvien ottaminen. Meinasin saada harmaita hiuksia vanhalla kamerallani kuvaamisessa (koska mun piti kuvata sillä nykyistä kameraani ja sen asetuksia). Kaikki kuvat oli aivan sinivioletteja, eikä mikään valaistus toiminut. Onneksi mun ei enää tarvi kuvata tolla kameralla! Päätin ottaa siis tietyt kuvat kännykälläni, joten pahoittelen jos jotkut kuvat on vähän rakeisia. 

1 Ihan ensimmäiseksi aattelin esitellä kaikki objektiivini vaikka saisittekin tietää ne 'about me & my camera' sivulta. Mulla on siis toi Nikonin kittiobjektiivi, eli 18-55mm, Tamronin 70-300mm, ja suosikkini 50mm. Suosittelen kaikille tuota 50 millistä vaikka siitä nyt zoomaus puuttuukin. Nimittäin laatuero on huomattavan iso vaikkapa tohon kittiobjektiiviin verrattuna. Kamerana mulla toimii Nikon D3100.

2 6 7 Mulla on myös muita lisätarvikkeita joihin kuuluu jalusta, itselaukaisin & vastavalosuojat 50 & 70-300 millisiin.
Sitten siirrytään itse kuvaamiseen. Käytän pääasiassa vain kahta asetusta kamerassani. Ensimmäinen on aukon valinta (eli a) jossa siis valitaan aukon koko itse. Yksinkertaistettuna suuri aukko päästää enemmän valoa sisään & pieni vähemmän. Yleensä kuvaan suuremmalla.

3Toinen käyttämäni asetus on urheiluasetus, koska se ottaa nopeata sarjakuvaa. Jos olen vaikkapa ulkona ilman jalustaa, en halua että kuvat heilahtavat. Siksi urheiluasetus on mulle tosi hyvä.

5
Pyrin myös että iso-arvo on niin pieni kuin mahdollista laadun takaamiseen. Tää onnistuu valoisissa olosuhteissa, joten yritän kuvata valoisaan aikaan. Luonnonvalo on kuvauksessa paras kaveri.
   4Oon tossa kuvassa ympyröinyt nyt sen iso-arvon, että varmasti huomaisitte sen.



14 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus! :-)

    tuuliemiliaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Me otetaan aika samalla tavalla kuvia! Mäkin otan yleensä urheiluasetuksilla kun kuvaan liikkuvaa kohdetta, ja muissa tilanteissa sitten S:llä tai P:llä. :)

    Ja mullaki on tuo Tamronin 70-300mm :D

    P.S, sain mun oman kameran takas, siis sen Nikon D5200n! :D Vakuutukseen meni, ja ne vaihto kaikki sisuskalut kamerasta ja anto uuden perusobjektiivin (siis ton joka tulee kameran mukana, 18-55mm). Eli on vähänkuin sain uuden kameran, and I love it! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha ;--)toi urheilujuttu on kyl aika kätevä

      ja kiva ! :D

      Poista
  3. tosi ihana postaus idea en ookkaa ennen tälläseen törmänny. :)

    VastaaPoista
  4. heii olitko sä tässä muutama päivä sitten jumbossa? ihan ku oisin nähny sut siellä :D

    VastaaPoista
  5. haha siistii, näin sut bik bokissa tai no lähit sieltä just :D

    VastaaPoista
  6. mullon nikon d3100 nii mulla on pienin aukko f5.6 enkä saa sitä pienemmäksi? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hassua, mulla menee kyllä paljon pienemmäksi. :o mikä objektiivi sulla siinä on?

      Poista
  7. Tiiätkö mitä eroa on matriisimittauksella ja pistemittauksella kun sulla on ilmeisesti matriisimittauksella? :o

    VastaaPoista

Someikonit © koodikielella.blogspot.fi